Een wijntoer zo gaaf

1 november 2014 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vandaag een heerlijke dag geweest. We stonden om kwart voor 8 op met een stralend zonnetje en dus een prachtige dag in het vooruitzicht. De baas had opdracht gegeven om half 10 klaar te staan zodat we op tijd richting Stellenbosch konden vertrekken. Nou dan durf je niet tegen te stribbelen natuurlijk. Dus klokslag half tien op pad. Het was een schitterende rit er naar toe. Eenmaal in Stellenbosch een bezoek gebracht aan het Dorpsmuseum. Een openlucht museum in het klein waarmee we een goede indruk hebben gekregen hoe het leven er hier vroeger aan toe ging. De dames kregen nog een veertje in hun ........ omdat mij werd gezegd dat ik wel met 2 erg prachtige vrouwen op stap was. Guus zat namelijk al op een terrasje achter een lekker glaasje fris. De dames hebben dan ook de hele dag gestraald. Na het Dorpsmuseum nog even een bakkie op een terrasje gedronken en toen op naar onze lunchlocatie DeLaire Graff Wine Estate.  Die plek vergeten we nooit meer, zo prachtig en zo sfeervol. Boven op een berg onder de bomen met een uitzicht op de bergen om ons heen, gewoon niet te beschrijven. En de oprijlaan naar boven. Zo mooi. En het eten en de wijn waren zo lekker. Oh ja, de Irish Coffee smaakte mij ook nog goed na afloop. Guus had dus weer gelijk: een locatie zo adembenemend mooi.
Daarna op weg naar Franschhoek, een oh zo gezellig plaatsje. Toevallig was er markt en na daar wat rond gestruind te hebben ga je natuurlijk niet met lege handen naar huis. Logisch gevolg is dat je beurs ook wat lichter is. Snel nog even een drankje op een terrasje genomen en toen weer richting Riebeek Kasteel. Daar waren we rond een uur of 6. Gezellig aan de chill met eerst een biertje en daarna een lekker wijntje in combinatie met diverse kaasjes. Nu zo naar bed want morgen moeten we weer fris zijn voor het opdoen van nieuwe indrukken van dit schitterende Zuid-Afrika. Gezond weer op en tot blogse.

1. Jolanda:
    2 november 2014
    Hopelijk hebben jullie wel een paar doosjes stellenbosch wijn meegenomen :-).
    Ongelooflijk hoeveel er in die omtrek waar jullie verblijven al te zien is in Zuid Afrika! Geniet van jullie laatste dagen! Xxxx
  2. Patricia Bor:
    2 november 2014
    De wijn bij DeLairre mmmmmmmmmmm het water loopt in mijn mond. Niet alleen van de wijn, maar ook het eten en het uitzicht!!!!!!!