Een dag van bezinning

3 november 2014 - Cape Town, Zuid-Afrika

Zondag is de dag van kerk en bezinning. Dat gold gisteren voor ons ook. We hadden een relax dag. Toen we om acht uur de slaapkamerdeur  naar het terras open deden stond die gouden vriend al heerlijk aan de hemel te glunderen. Eerst genoten van een lekker ontbijtje met een gebakken eitje. Na een bakkie koffie zijn de vrouwen boodschapjes gaan doen voor het etentje aan de braai 's-avonds. Guus en ik zijn toen wat klusjes gaan doen. Paar haken in de muur gedaan om de roosters van de braai te kunnen ophangen, nieuwe nylondraad op de graskant snijmachines gedaan, filters van het zwembad schoon gemaakt en de overloop bak van het zwembad leeg laten pompen en dat water gezuiverd. Daarna hadden we wel de surprise van een olijf met glaasje wijn bij Kloovenburg Wine Estate verdiend die Guus ons beloofd had. Jeannette en Greet waren ondertussen ook weer thuis zodat we weg konden. Helaas gesloten zodat we die ervaring dinsdag gaan beleven, de laatste dag van ons Zuid-Afrikaans avontuur. Toen maar lekker bij Café Felix gaan lunchen onder het genot van een glas witte wijn. Na een heerlijke lunch terug naar "Mooigevonden" om te genieten van het zonnetje aan het zwembad. Terugkomend stonden toegangspoort en garagedeur wagenwijd open. De vraag was nu: wie heeft er met weg gaan op het verkeerde knopje gedrukt? Het antwoord kennen jullie natuurlijk al. JB-tje, wie anders. Gelukkig alles nog aanwezig omdat alarm wel gewoon aanstond en er dus in feite niets onplezierigs kon gebeuren.  De middag verder genoten aan het zwembad en om zes uur begonnen met het opwarmen van de braai voor ons "dinner at home". De doop van de braai was zeer geslaagd met heerlijke hamburgers, worstjes, steak en salades. En natuurlijk een heerlijke Kloovenburg Shiraz. Rond elf uur nog één glaasje geklonken op de zeer geslaagde avond en daarna ons bedje opgezocht. Maandag bijtijds op pad naar Kaapstad om eerst een Township te bezoeken, aansluitend wat inkopen te doen en daarna een trip langs de kust te maken.

Verstuurd vanaf mijn iPhone