Dag 8 richting Malang

24 september 2017 - Jakarta, Indonesië

JB-tje gelukkig weer een beetje opgeknapt. Na om half 7 een lekker ontbijtje om 7 uur op weg naar Malang op Oost Java. Een afstand van ca. 420 km. Het gaat onderweg niet echt vlot door de enorme verkeersdrukte en straatblokkades omdat die plekken op zondagmorgen autovrij zijn.

Na een kleine 3 uur de eerste koffiestop gemaakt. Daarna op de grens van Midden- en  Oost Java een woning bezocht waar 3 gezinnen wonen. Bij ons zou zo'n woning onbewoonbaar worden verklaard en niet eens in aanmerking komen voor het programma "Bouwval gezocht". Te triest voor woorden. En dan zijn er nog die roepen dat het leuk is om dit te zien.

Om tegen 12 op de grens van Midden- en Oost Java weer ingestapt om de reis te vervolgen. Dan denk je even een "Woordzoekertje" te doen. Vergeet het maar, er is geen rechte streep op het papier krijgen. Zelfs het tikken op de iPad nu verlangt enige vingerlenigheid om de hobbelhindernissen te overwinnen.

Rond de klok van kwart voor 2 gestopt voor de lunch. Smaakte weer voortreffelijk, maar minder uitgebreid als gisteren. Na een uurtje weer vertrokken en de temperatuur was ff  een stukje lager doordat het regende. Net te horen gekregen dat we morgen kunnen uitslapen omdat we pas om 10 uur op stap gaan. Heeeerlijk.

Zo, eindelijk gearriveerd in ons hotel (Atria) in Malang. Wel ondertussen half 9 met regen onderweg en het laatste stuk door de bergen nog mist er bij. En die buschauffeur zit dus gewoon bijna 14 uur achter het stuur. Blijkbaar kennen ze hier nog geen tachograaf. Onderweg wel redelijk wat keertjes gestopt, alleen waren due rustpauzes wat korter als de tachograaf normaal gesproken voorschrijft. Maar hij heeft ons veilig van Yogiakarta naar Malang gebracht. Zoals al gezegd morgen lekker uitslapen. Doei doei en gezond weer op.

1. Carla Metselaar:
    24 september 2017
    Wat een bijzondere reis maken jullie!