Dag 11 van Kalibaru naar Lovina

27 september 2017 - Jakarta, Indonesië

Dag 11 van Kalibaru naar Lovina op Bali.

Vanmorgen koffers om stond de hotelboy om kwart voor 6 voor de deur om de koffers op te pikken. Wij maar gelijkmoedig ontbijtje gaan pakken zodat we om half 7 met de bus richting de boot naar Bali konden vertrekken.

Onderweg nog een plantage bezocht en daar een hele rondleiding gehad. Hier ook gelijk verschil merkbaar qua bebossing ten opzichte van Noord-en Midden Java. Op deze plantage werd van alles verbouwd, van koffieboonstruiken, palmbomen, nootmuskaatbomen  tot rubberbomen toe. En natuurlijk ontbraken de rijstvelden ook niet op deze plantage. Lopend door de rijstvelden nog even een slang ontmoet dus die moest eerst even verplaatst worden om verder te kunnen. Als afsluiting nog een aantal kruiden gekocht die ook op deze plantage verbouwd worden zoals nootmuskaat, kaneel en pepers in alle soorten.

Na anderhalf uur op de plantage richting de boot voor een overtocht van uurtje naar Bali. Daar na aankomst ons een heerlijke lunch laten voorschotelen in een gezellig restaurant, Kubuku geheten. En toen op weg naar ons hotel in Lovina.

Lovina  tegen vijf uur binnenrijdend was schitterend met aan onze linkerhand de Bali Zee. Toen we voor het hotel stonden keken we onze ogen uit. Wat een verschil met Java. Op het strand waar het hotel direct aan ligt nog genoten van de ondergaande zon. Dit als doekje op de bloedende wonde van het missen van een mooie zonsopkomst bij Bromo. Onder het oog van een Balinese dansvoorstelling heerlijk gegeten en daarna om half 11 richting de kamer voor een potje Canasta. Morgen kunnen we uitslapen omdat we pas om half 10 richting Seminyak vertrekken met onderweg nog stops bij een waterval en een  tweetal lokale marktjes. Tot blogse en gezond weer op.

1. Ingrid:
    27 september 2017
    Is het wel veilig daar? Er schijnt een vulkaan op uitbarsten te staan. Groetjes Ingrid
  2. Patricia Bor:
    27 september 2017
    Wat maken jullie toch een mooie reis. Geniet er nog van xxxx